خبرگزاری شبستان

جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹

الجمعة ٢١ رجب ١٤٤٢

Friday, March 5, 2021

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : خراسان جنوبی - زمان :   ۱۳۹۹/۱۲/۵ - ۱۲:۱۲ شناسه خبر : ۱۰۳۰۶۵۱
معاون وزیر آموزش و پرورش:
۸ هزار نیروی تربیتی در کشور جذب می شوند
کاظمی از جذب و به کار گیری هشت هزار نیروی جدید تربیتی برای سال تحصیلی آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علیرضا کاظمی» امروز (۵ اسفند) در نشست مشترک شورای معاونین اداره کل و مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان خراسان جنوبی که با حضور مدیران، معاونان و مربیان تربیتی مدارس در شبکه شاد برگزار شد، اظهار کرد: مهمترین ماموریت آموزش و پرورش تربیت اسلامی طبق سند تحول بنیادین است.

 

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در ادامه رسیدن به اهداف مورد نظر در سند تحول بنیادین را از مهمترین چالش‌ها دانست و گفت: نظام آموزشی بخشی از فرایند تربیت را که آموزش است پیاده‌سازی می‌کند در حالی که مشکل ما این است که درگیر نظام آموزش تربیت‌زده هستیم.

 

وی با بیان اینکه آموزش بخشی از فرایند تربیت است، افزود: اگر قرار است تربیت شکل بگیرد باید طبق سند تحول بنیادین این تربیت شکل بگیرد و موقعیت‌های تربیت‌دهنده تبیین شود.

 

کاظمی با اشاره به اینکه تربیت برون داد تعامل سه نهاد بزرگ خانواده، مدرسه و جامعه است، تصریح کرد: نقش اول در تربیت دانش‌آموز را جامعه ایفا می‌کند در حالی که قبل از این مدرسه وظیفه را ادا می‌کرد.

 

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: ایجاد موقعیت تربیتی بزرگترین خدمتی است که می‌توان برای دانش‌آموزان انجام داد و مدیران باید موقعیت‌های تربیتی را احیا کنند.

 

وی رفتار پادگانی در مدارس را بی فایده و نامطلوب خواند و عنوان کرد: شعار ما در حوزه پرورشیبرای خلق هویت‌های تربیتی هر دانش‌آموز، ایجاد حداقل یک تشکل و یک نقش است.

 

کاظمی ادامه داد: مشکل تعلیم و تربیت امروز این است که انسان‌های عالم الگو کم داریم و به اثرپذیری دلیل رو به رو شدن دانش‌آموزان با انواع و اقسام تضادها کاهش می‌یابد لذا خودسازی می‌تواند ما را نجات دهد.

 

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به لزوم تهیه سبدهای متعدد فعالیت های فرهنگی متناسب با ذائقه های مختلف طیف وسیعی از دانش آموزان، گفت: در کنار برنامه‌ریزی راهبردی برنامه‌های فرهنگی مغفول را هم به سبد اضافه کردیم برای مثال یکی از مهمترین فعالیت‌های پرورشی دانش‌آموزان در شبکه شاد، توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و برگزاری ۴۰ هزار یادواره شهید در سطح کشور است.

 

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ قرآن و عترت مهمترین راهبرد حوزه پرورشی است، افزود: خراسان جنوبی در سال تحصیلی جاری رتبه اول شاخص‌های عمومی و اختصاصی کشور را کسب کرده که نشان از سبقه فرهنگی این استان است.

 

کاظمی با اشاره به اینکه  اتفاقات خوبی در حوزه پرورشی افتاده و یکی از معضلات ما کمبود نیروی انسانی بود، تصریح کرد: برای اولین بار رشته امور تربیتی در دانشگاه فرهنگیان احیا شد و هشت هزار نیرو وارد حوزه پرورشی کشور می‌شوند.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش از طراحی جدید برای تربیت مربی امور تربیتی با رویکرد مهندسی فرهنگی، آسیب‌های اجتماعی، سواد رسانه‌ای و آگاه به روش‌های روز تربیتی از اول مهر سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: لازمه تسریع در دستیابی به اهداف سند تحول بنیادین، گذر از نظام مبتنی بر آموزش صرف به سوی موقعیت‌های تربیتی رشد مدار است.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه سازمان دانش‌آموزی را براساس اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی بازمهندسی کردیم، خاطر نشان کرد: امروز ساختار این سازمان در راستای آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و چهارچوب کلی مقام معظم رهبری تدوین شده است.

 

گفتنی است؛ در این نشست از «غلامحسین نارمنجی» ‌به عنوان پیشکسوت امور پرورشی خراسان جنوبی تجلیل و اپلیکیشن شهدای دانش‌آموز فرهنگی، اپلیکیشن گام دوم انقلاب و طرح جامع توسعه اردوگاه ملی ولایت با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد.

 

پایان پیام/375

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

امام جمعه موقت بیرجند تاکید کرد:

طرح الحاق دانشگاه صنعتی بیرجند اشتباه است

حجت الاسلام والمسلمین عبادی طرح الحاق دانشگاه صنعتی بیرجند به دانشگاه بیرجند را اشتباه دانست و گفت: خدمت آقایانی که طرح را در بالا ریختند می گوییم که این طرح یقینا اشتباه است.

اخبار برگزیده شبستان