خبرگزاری شبستان

جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶

الجمعة ٥ ربيع الأوّل ١٤٣٩

Friday, November 24, 2017

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : اندیشه - زمان :   ۱۳۹۲/۱۲/۱۸ - ۰۹:۳۲ شناسه خبر : ۳۵۰۸۷۰
حجت الاسلام طباطبایی:
مسیح چندچهره ای؛ شگرد تبشیری ها برای جذب و تبلیغ
خبرگزاری شبستان: مسیحیت تبشیری از هر روشی برای تبلیغ استفاده می کند برای مثال چهره ای که از مسیح (ع) نقاشی می کنند در هر سرزمین متفاوت است و ما تصاویر مختلفی از مسیح کره ای،‌ چینی و ‌آفریقایی داریم.

به گزارش خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان،‌ برنامه «شب آسمانی» به تهیه کنندگی علیرضا قطبی،‌شنبه شب، ‌17 اسفندماه با موضوع «مسیحیت تبشیری» با حضور حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی، محقق و پژوهشگر روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما رفت.

بر پایه این گزارش، ‌حجت الاسلام طباطبایی در بخشی از سخنان خود با اشاره به تقریرهای مختلفی که نسبت به حیات مسیح در کتاب مقدس ارایه شده است،‌ گفت: برای مثل در انجیل متی فصل 27 عبارت 22 به بعد از شخصی به نام «پیلاطس» صحبت شده است که می خواست مسیح را به صلیب بکشد اما دوست نداشت که این کار را انجام دهد و در برابر یهودیانی که می گفتند مسیح را به صلیب بکش، ‌دست های خود را شسته و می گوید من از خون مسیح بری هستم؛ همچنین در انجیل یوحنا فصل 19 عبارت ششم آمده است: پیلاطس به یهودیان گفت: شما او (مسیح) را گرفته و مصلوب کنید چون من عیبی در او نمی بینیم.
وی ادامه داد: همچنین در متن کتاب مقدس آمده است روزی بود که می خواستند زندانیانی را آزاد کنند و زن پیلاطس می گوید خوابی دیدم و او (مسیح) را به صلیب نکشید؛ که بسیاری از میسحیان معتقدند این نقشه خدا بود و خدا چنین می خواست که فرزندش قربانی شود، ‌اما سوال آن است که اگر خدا چنین می خواست چرا همسر پیلاطس خواب می بیند؟ 

حجت الاسلام طباطبایی عنوان کرد: همچنین بر اساس انجیل متی فصل 27 عبارت 51،‌زلزله و کسوفی می شود و تمام اوضاع به هم می ریزد؛ با توجه به آنچه که در اینجا آمده است به طبع در شرایطی که همه دارند فرار می کنند و اوضاع بهم ریخته است و ممکن است امر مشتبه شده باشد که کسی که به صلیب کشیده شده حضرت مسیح نبوده باشد و این یک قرینه است. 

این پژوهشگر با اشاره به فصل پانزدهم انجیل مرقس عبارت 99 اظهار کرد: در این فصل و عبارت آمده است پیلاطس تعجب می کند که مسیح کشته شده است و می گوید مسیح 33 ساله و مجرد بوده است و چه طور ممکن است چنین اتفاقی بیفتد؟‌،‌ حال آنکه پیلاطس فردی خون ریز و سفاک بوده که در مصلوب کردن افراد تجربه داشته است.
همچنین، در ادامه برنامه سکانسی از فیلم «مصائب مسیح»‌ پخش شد که طی آن تمام یهودیان خطاب به پیلاطس در حالی که مسیح زخمی در کنار او ایستاده بود فریاد می زنند او را به صلیب بکشید،‌ سپس پیلاطس خطاب به مسیح گفت: من می توانم او را آزاد کنم یا به صلیب بکشم، در ادامه صحنه ای پخش شد که طی آن پیلاطس دست هایش را شسته و خطاب به جمعیت و یهودیانی که اصرار بر مصلوب کردن مسیح داشتند گفت: شما می خواهید او بالای صلیب رود اما من نمی خواهم و دست خود را از خون این مرد می شویم.

حجت الاسلام طباطبایی تصریح کرد: در انجیل یوحنا فصل 19 عبارت 34، اشاره به این دارد که مسیح را در قبر گذاشتند و بعد از 3 روز برگشتند و اولین شخصی که مسیح دید مریم مجدلیه بود که به او گفت: مرا لمس نکن هنوز نزد پدر خود بالا نرفته ام. 

وی با اشاره به نهادینه شدن تفکر صلیب در مسیحیت بیان کرد: صلیب شدن از زمان روم و یونان باستان یکی از مجازات های معمول بود اما اینکه به این شکل باشد نبود یعنی به صلیب کشیدن در آن زمان به این شیوه ای که تصور می شود نبود؛ ‌اما بر اساس انجیل لوقا حضرت مسیح بعد از اینکه از قبر زنده بر می خیزد پیش حواریون می رود و حواریون اول گمان می کنند که روح می بینند لذا حضرت مسیح می گوید دست و پاهایم را ببینید که من خود هستم زیرا که روح گوشت و استخوان ندارد و می گوید من زنده هستم و نمردم،‌ سپس با آنها غذا خورده و می گوید: یونس سه روز در شکم ماهی بود و پسر انسان 3 روز در شکم زمین خواهد بود.

در ادامه ویدئوی از به صلیب کشیده شدن مسیح پخششد که طی آن افرادی بعد از چند روز بازگشتند تا ببینند مسیح زنده است یا خیر که دستور می گیرند به پهلوی او نیزه بزنند و در آن زمان که چنین کردند از پهلوی مسیح خون و آب بیرون زد که نشان از زنده بودن او داشت.
همچنین در ادامه حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به شیوه های مسیحیت تبشیری در راستای تبلیغ عنوان کرد: آنها از هر روشی برای تبلیغ استفاده می کنند برای مثال چهره ای که از مسیح نقاشی می کنند در هر سرزمین متفاوت است برای مثال یک جا حضرت مسیح با چشمان آبی و موهای بلوند است و همین مسیح برای یک فرد آ،ریاقایی شمایلی آفریقایی دارد.
وی در ادامه تصاویر متعددی از مسیح کره ای،‌ مسیح ژاپنی، ‌مسیح چینی،‌ مسیح هندی،‌ مسیح آمریکای شمالی، ‌مسیح آمریکای جنوبی و‌ مسیح آلمانی‌ را به بینندگان برنامه نشان داده و گفت مسیحیت تبشیری بنا بر منطقه تصاویر متعددی را از مسیح ارایه کرده اند در حالی که امروز حتی یک آفریقاییی به سبب پیشرفت تکنولوژی می تواند متوجه این مساله شود.

در پایان برنامه سکانس سخن گفتن حضرت مسیح در فیلم «مریم مقدس» شهریار بحرانی پخش شد، ‌زمانی که کاهن معبد به تمسخر گفت بگذار از این بچه بپرسیم تو کسیتی که حضرت مسیح (ع) به فرمان خداوند به سخن آمده و گفت: من عیسی مسیح بنده خدا هستم،‌ خداوند به من خطاب آموخته و مرا نبوت داده است و هر جا که باشم برکت خدا همراه من است،‌ او مرا به نماز و زکات امر کرده است و تا هر وقت که زنده باشم و من مامورم با مادر پاک ام مهربان باشم و جبار نباشم،‌سلام بر من روزی که متولد شدم،‌روزی که از دنیا خواهم رفت و روزی که دوباره مبعوث خواهم شد.
پایان پیام/
 

پایان پیام/248
کلید ‫واژه‌ها:

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

حجت الاسلام دکتر فرمانیان در گفت وگو با شبستان:

مدافعان حرم چشم فتنه را در آوردند/«وحدت»؛ راهکار دفع همیشگی تفکر تکفیر از جهان اسلام

خبرگزاری شبستان: رئیس دانشکده مذاهب اسلامی دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به پایان عمر داعش گفت: مدافعان حرم از اسلام رحمانی حمایت کردند و توانستند دوباره چهره رحمانی دین را به جهان نشان دهند. آنها توانستند پشت خوارج زمان را به خاک بمالند.

اخبار برگزیده شبستان