خبرگزاری شبستان

دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶

الاثنين ٣ رمضان ١٤٣٨

Monday, May 29, 2017

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : اندیشه - سبک زندگی زمان :   ۱۳۹۵/۱۰/۲۳ - ۱۰:۰۳ شناسه خبر : ۵۷۸۱۶۶
معاون ارتباطات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در گفت‌و‌گو با شبستان:
آموزش محوریِ بازی‌های رایانه‌ای به ما در جنگ نرم کمک می‌کند
خبرگزاری شبستان: امروزه مسئله آموزش توسط بازی‌ها در کشورهای پیشرفته بسیار جدی گرفته شده است. براساس برنامه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای وظایفی در این زمینه به وزارت علوم اعطا شده تا ما نیز بازی‌ها را به خدمت آموزش در آوریم.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، متین ایزدی، به تازگی و طی حکمی از سوی مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای، به سمت معاون ارتباطات این بنیاد منصوب شد. در این راستا بر آن شدیم تا چند مساله را پیرامون وضعیت بازی های رایانه ای به لحاظ محتوا و موضوع را در گفت وگو با وی بررسی کنیم که در ادامه حاصل آن را می خوانید:

 

برنامه های بنیاد برای تولید بازی های بومی متناسب با روحیات کودکان ایرانی چیست؟

همانطور که می دانید، بنیاد در دوره مدیریت جدید شخصا در امور تولید بازی دخالت نمی کند و سعی دارد تا نقش رگولاتور برای تشکیل صنعت و متصل شدن چرخه های آن را ایفا کند. اما در مورد سوال شما می توان گفت که تاکنون بازی های بسیار زیادی متناسب با روحیات کودکان ساخته شده است و بنیاد نیز از آنها حمایت های معنوی و خبری می کند. اغلب این بازی ها مخصوص موبایل هستند که غالبا در زمینه آموزش یا انواع معماها پیاده سازی شده اند.

 

به تصریح روان شناسان بازی از مهمترین بازارهای آموزشی است، آیا بنیاد برنامه ای برای تولید بازی هایی برای تحقق این مهم دارد؟

 

همانطور که خودتان نیز اشاره داشتید هم اکنون مقوله بازی ها در بحث آموزش در کشورهای پیشرفته بسیار جدی گرفته شده و از طریق بازی اقدام به آموزش می کنند. براساس برنامه ملی بازی های رایانه ای وظایفی در این زمینه به وزارت علوم اعطا شده که بنیاد در حال پیگیری این برنامه است تا بحث بازی در زمینه آموزش در مسیر درست قرار گیرد. بخش خصوصی هم تاکنون بازی های آموزشی مختلفی تولید کرده است اما باید ابتدا زیرساخت های آموزش اصلاح شود.

 

معمولا ورود برخی بازی ها موج هایی را ایجاد می کند مثل بازی «کلش آف کلنز» یا «پوکمون گو»، آیا برنامه ای برای مقابله با این مساله دارید؟

 

یکی از وظایف بنیاد مقابله با هجمه های فرهنگی و حمایت از بازی های داخلی در مقابل عناوین خارجی است. متاسفانه، گاهی اوقات این موج ها به قدری قوی است (به خصوص از نظر رسانه ای) که برنامه های بنیاد برای مقابله فرهنگی با آن ها مختل می شود. برای مثال بازی انقلاب 1979 به قدری توسط رسانه های داخلی و حتی صدا و سیما معرفی شد که هیچگاه برای یک بازی خوب ایرانی چنین موجی راه نمی افتد.

 

آیا گزینشی برای ورود بازی های خارجی از سوی بنیاد صورت می گیرد؟ برنامه های بنیاد برای نظام مند کردن بازی های این چنینی که ناگهان در جامعه رواج می یابند چیست؟

بنیاد دو بخش نظارت و رده بندی سنی بازی ها را دارد که انتشار بازی های خارجی از کانال رسمی تنها با گذر از این دو بخش امکان پذیر است. در این دو واحد، بازی از انواع فیلترها عبور می کند تا در نهایت مجوز ورود به بازار را کسب کند. اگر بازی صحنه هایی در تضاد با فرهنگ ایرانی اسلامی ما داشته باشد ویرایش خواهد شد و اگر قابل ویرایش نباشد اجازه انتشار آن وجود نخواهد داشت.

 

پایان پیام/248

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

رییس موسسه بهداشت معنوی در گفت وگو با شبستان:

روزه مشغله های دنیوی را کم می کند/تفاوت روزه داری در اسلام با دیگر مکاتب

خبرگزاری شبستان: روزه ماه مبارک مشغولیت های فکری را کاهش می دهد، وقتی که نیازهای طبیعی انسان مادی کنترل می شود نه تنها در بخش طبیعی رابطه با دنیا بلکه در آن بخش هایی که به صورت توهمی در ذهن با دنیا وابستگی دارد نیز محدود و حتی مهار می شود.

اخبار برگزیده شبستان