خبرگزاری شبستان

دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶

الاثنين ٢٢ ربيع الأوّل ١٤٣٩

Monday, December 11, 2017

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : فرهنگ و ادب - سینما و تلویزیون زمان :   ۱۳۹۶/۹/۳ - ۱۰:۱۷ شناسه خبر : ۶۷۰۹۳۹
داور بخش فیلم و نمایش جشنواره مدرسه عشق در گفت‌وگو با شبستان؛
آذرپندار: تاکید ما بر استعدادیابی پایگاه های بسیج مساجد و محله‌هاست
خبرگزاری شبستان: مهدی آذرپندار گفت: بچه هایی که در پایگاه های بسیج دوربین دست می گیرند هنوز آماتور هستند به همین دلیل جسارت و ایده شان بیشتر مورد ارزیابی قرار می گیرد تا کیفیت کاری که تولید می کنند.

«مهدی آذرپندار» داور بخش فیلم و نمایش جشنواره مدرسه عشق در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی شبستان در پاسخ به اینکه بخش هنرهای نمایشی در بسیج از ابتدای انقلاب بسیار مهم بود و مساجد فعال فیلمهایی را نمایش می دادند که بخش تهییجی پررنگ تری داشت، در حال حاضر رویکرد بسیج در آثار نمایشی چگونه است؟ و آیا شما در این جشنواره خط دهی در این خصوص دارید یا فقط داوری می کنید؟ بیان کرد: این جشنواره مرتبط با فعالیت های پایگاه های بسیج است و لزوماً انعکاس دهنده همه فعالیت های سازمان بسیج نیست چون مراکزی تخصصی مثل روایت فتح وجود دارد که اصلی ترین مرکز تولید آثار نمایشی بسیج است. سازمان بسیج هنرمندان و بسیج صداوسیما نیز از جمله مراکز دیگر است که کارهای پایگاهی انجام نمی دهند و به تولید حرفه ای آثار می‌پردازند. از طرف دیگر جشنواره مدرسه عشق کارهای پایگاهی انجام می دهد که حوزه نمایشی آن، کاملا آماتور است و بیشتر تاکید روی ایده ها است تا تکنیک. بچه هایی که در پایگاه های بسیج دوربین دست می گیرند هنوز آماتور هستند به همین دلیل جسارت و ایده اش بیشتر مورد ارزیابی قرار می گیرد تا کیفیت کاری که تولید می کند.

 

وی اضافه کرد: ما می توانیم ادعا کنیم امسال در این جشنواره آثار رسیده، به طور کامل آثار همین بچه هاست و ما برای ارائه گزارش نگفتیم آثار سفارشی نداریم و آنچه که وجود دارد آثار واقعی این بچه هاست که مورد ارزیابی قرار می گیرند و مانند آنچه که در حوزه سرود اتفاق افتاد، بهترین ها شناسایی می شوند و در قدم بعدی آنها، با حمایت  کوچک بعدی است که می توان استعداد آنها را محک زد.

 

آذرپندار با اشاره به اینکه امسال در سازمان بسیج تاکید بر استعدادیابی است، در مورد بخش مستند نیز گفت: در حوزه مستندسازی خیلی کارها می توان انجام داد چون در هر محله شهیدان بسیاری وجود دارد و حداقل کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که مستندهایی از خانواده های این شهیدان تولید کنیم، همچنین هر چهره مرتبط با انقلاب نیز سوژه دیگر تولید مستند است چون از اکثر این خانواده ها تصویری وجود ندارد.

 

وی با بیان اینکه ورود پایگاه های بسیج به حوزه تولید فیلم و تئاتر هدف ماست، تاکید کرد: نگاه ما این بود که پایگاه های بسیج را از یکسری فعالیتهای نظامی به سمت فعالیت های فرهنگی در حوزه هایی چون نمایش و نویسندگی سوق دهیم. در حوزه تئاتر اگر استعدادی پیدا شود که برنامه های مناسبتی مسجد را به جای سخنرانی با تئاتر پوشش دهد، فارغ از جشنواره حمایت خواهیم کرد.

 

داور بخش نمایشی جشنواره مدرسه عشق با اشاره به سایر داوران بیان کرد: سعی شد از داورانی در این جشنواره استفاده شود که بتوانند در استعدادیابی بچه ها کمک کنند. در حوزه فیلم داستانی از امیرعباس امیری (فیلمساز) و حسین دارابی (مسئول استعدادیابی باشگاه فیلم سوره حوزه هنری) استفاده شده اند که با این فضا آشنا بودند. البته داوران بخش مستند حرفه ای تر بودند چون آثار حرفه ای تری ارسال شده بود که از جمله آنها محسن یزدی، مدیر مرکز مستند حوزه هنری و محمدتقی فهیم هستند. در حوزه داستانی ما هنوز با استانداردها فاصله داریم و به همین دلیل از چهره های داوری که بتوانند در حوزه استعدادیابی کمک کنند، استفاده کردیم.

 

وی در پایان در مورد اینکه آیا کمیت برای جشنواره مهم بوده یا خیر، گفت: خیر، در حوزه فیلم داستانی تعداد آثاری که به دبیرخانه رسیده زیر 10 اثر بوده است و برای ما مهم بوده که اولویت های مضمونی رعایت شود. ما از آثاری که در جشنواره های دیگر نیز حضور داشتند استفاده نکردیم و آنها حذف شدند. در واقع داوری آثار داستانی به گونه ای بود که تاکید بر استعدادیابی آنها بود و حتی یک اثری که به داوری راه پیدا کرده بود نیز به دلیل تولید حرفه ای که داشت، حذف شد.

 

پایان پیام/425

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

معاون توسعه و فناوری رسانه ملی :

شبکه های ۱، ۲ و ۳ اچ دی می شوند

خبرگزاری شبستان:رضا علیدادی از HD‌ شدن شبکه های ۱، ۲ و ۳ خبر داد و گفت: برنامه هایمان را در این حوزه شروع کرده ایم.

اخبار برگزیده شبستان