خبرگزاری شبستان

دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶

الاثنين ٢٢ ربيع الأوّل ١٤٣٩

Monday, December 11, 2017

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : لرستان - زمان :   ۱۳۹۶/۹/۱ - ۱۲:۵۱ شناسه خبر : ۶۷۱۳۳۳

اوصاف و سیره عملی خردمندان در قرآن
خبرگزاری شبستان:کارشناس امور دینی لرستان، با اشاره به اوصاف و سیره عملی خردمندان در قرآن، بیان کرد: بینا بودن و از خردمندان شدن نشانه کسانی است که دعوت حق را پذیرفته اند.

مرتضی پیرحیاتی، کارشناس مسائل دینی و قرآنی استان لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان درخرم آباد، گفت: خداوند متعال هشت صفت را برای خرمندان بیان کرده است.

 

وی افزود: خدای سبحان در ایات 19،20،21،22 سوره رعد به سیره علمی خردمندان اشاره کرده و اوصاف هشت گانه  خرمندان را که می توانند ناظر به هشت در بهشت باشند را بیان می کند.

 

پیرحیاتی، اظهار داشت: برخی از این صفات در باره رابطه خردمندان با خدا و رهبران الهی و بعضی دو مورد پیوند آن ها با امت اسلامی و شماری هم برنامه های شخصی آنان است.

 

وی ابراز کرد: وفا کردن به عهد خدا و نشکستن پیمان الهی، فرمانبرداری علمی از خدا، خشیت از خدا،خوف از حسابرسی سخت قیامت در حضور همگان، صبر برای خشنودی و کسب رضایت خدا، برپا داشتن حقیقت نماز، انفاق آشکارا و پنهانی از روزی های عطا شده الهی ودفع بدی با نیکی از جمله صفت های هشتگانه ذکر شده برای خردمندان است.

 

 این کارشناس مذهبی و قرآنی، اظهار داشت: خدای سبحان در آیات قرآنی فرمودهاست، هر کس با قلبی پر از استعداد، معارف اصیل  و حق را که خدا مانند آب از آسمان نازل می کند بپذیرد، پایانی نیک به انتظار اوست.

 

وی تاکید کرد: همچنین خدای متعال در آیات قرآنی تاکیده داشته است، هرکه با دلی چونان سنگ سخت از باطل که مانند کف روی آب است، پیروی کند و حق را نپذیرد گرفتار بدی حساب می شود.

 

پیرحیای، بیان کرد: باری تعالی در آیاتی از قرآن کریم، فروع ضمنی این دو اثر کلی را شرح می دهد و می فرماید نشانه کسی که دعوت حق را پذیرفته، بینا بودن و از خردمندان شدن است و آن کسی که نپذیرفته، دلش نابیناست.

 

این کارشناس فرهنگی و قرآنی، خاطرنشان کرد: نخستن اثرحق پذیری، نورانیت دل و بصیرت و بینایی است و اثر حق ناپذیری، کوری و تهی دل بودم است.

 

پیرحیاتی، اظهار کد: کسی که علم به حق در جانش جای گرفته است و میداند که آنچه بر پیامبر نازل شده حق است، با آن که نسبت به حق جاهل و کوراست، برابر نیست و فقط خردمندان این تذکر و بیداری را دارند.

 

پایان پیام/85
کلید ‫واژه‌ها:
|
|
|

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

زندگی نامه شهدا، سبکی از ساده زیستن و ارزش محوری است

خبرگزاری شبستان: زندگی نامه شهدا و بررسی سیره و منش شهدا، الگویی برای زندگی و مقابله با توطئه های دشمنان است.

اخبار برگزیده شبستان