خبرگزاری شبستان

شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶

السبت ٣ جمادى الأولى ١٤٣٩

Saturday, January 20, 2018

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : قرآن و معارف - حوزه های علمیه زمان :   ۱۳۹۶/۱۰/۱۸ - ۰۹:۱۳ شناسه خبر : ۶۸۱۰۶۷
آیت الله رشاد:
بهشت بهای دوستی و محبت شیعیان نسبت به امام علی(ع) است
خبرگزاری شبستان: تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع) با بیان اینکه بهشت بهای دوستی و محبت شیعیان نسبت به امیرمومنان علی(ع) است، گفت: حب امیرمومنان علی(ع) مایه نجات است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، آیت الله علی اکبر رشاد رییس شورای حوزه علمیه استان تهران و تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه که در همین حوزه علمیه برگزار شد، گفت: امیر حکمت و بلاغت در کتاب نورانی نهج البلاغه می‌فرمایند: «هَلَكَ فِيَّ رَجُلَانِ مُحِبٌّ غَالٍ وَ مُبْغِضٌ قَالٍ» دو گروه در خصوص من اهل هلاکت هستند، آنان در حب و بغض نسبت به من بسیار افراط می‌کنند و هر دو گروه در هلاکت قرار می‌گیرند.

وی افزود: کسانی که نسبت به امیرمومنان علی(ع) محبت دارند ولی حبشان حقیقی نیست در اصل آن حب زمینه هلاکتشان را فراهم خواهد آورد از این رو حب آنان حقیقی نبوده چرا که حب واقعی باعث هلاکت نمی‌شود.

آیت الله رشاد با استناد به روایتی مبنی براینکه حب امیرمومنان علی(ع) مایه نجات است، ابراز کرد: محبت داشتن نسبت به حضرت علی(ع) بهایش بهشت است، کسانی که با حب امیر از دنیا می‌روند در زمره شهدا قرار می‌گیرند؛ بنابراین کسانی که ایشان را نهی می‌کنند به طور قطع هلاک خواهند شد.

رییس شورای حوزه علمیه استان تهران با اشاره به اینکه افراط داشتن در حب امیرمومنان علی(ع) در حقیقت توهمی بیش نیست و ماهیتی جز بغض ندارد، اظهار داشت: کسانی که درباره امام علی(ع) اهل غلو و مبالغه هستند و ایشان را در جایگاه خداوند قرار می‌دهند در حقیقت به حضرت کینه می‌ورزند در حالی که امیرمومنان علی(ع) مظهر توحید است.

تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع) درباره گروه دوم، گفت: آنان به سبب موضعی که نسبت به امیرمومنان علی(ع) دارند هلاک می‌شوند. این دسته افراد با کینه ورزی به حضرت همواره علیه ایشان سخن می‌گویند و ناصبه هستند و این دشمنی نشانه کفر و شرک آنان است؛ از این رو بغض داشتن به اهل بیت(ع) که از مظاهر الهی هستند در ظاهر و باطن کفر به شمار می‌رود.

وی افزود: انسان باید بتواند در این دو پرتگاه معرفت و محبت حقیقی و واقعی خود را نسبت به امیرمومنان علی(ع) افزایش دهد و این کار دشواری است و مایه تاسف است که در این روزگار عده‌ای به عنوان محبان ایشان در مقابل سیره و تعالیم حضرت حرکت می‌کنند، این افراد حتی از کسانی که نسبت به امیرمومنان علی(ع) محبتی در دل ندارند دورتر و از مغرضان به حضرت خطرناک‌تر هستند. اینان به شیعیان ضربه وارد کرده و آنان را در معرض اتهام شرک و کفر قرار می‌دهند.

آیت الله رشاد بیان داشت: شبهه افکنی و در مقام خداوند قرار دادن امیرمومنان(ع) جرم کمی نیست، گاهی این رفتارها منشأ فجایع بزرگی همچون قتل انسان‌های بی گناه و نزاع بین مذاهب می‌شود؛ بنابراین کسانی که محرک دشمنان هستند و باعث آسیب دیدن شیعیان و پیروان حضرت می‌شوند در این جنایت و قتل که موازی با شرک و کفر است سهیم خواهند بود.

 

پایان پیام/487

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

مقامات عرفانی نماز در قرآن – بخش چهارم

عذاب اکبر الهی با نماز رفع می شود

خبرگزاری شبستان: نماز ذکر اکبر است و در نتیجه عذاب دردناک الهی را که آن هم اکبر است، رفع می سازد که فرمود: العذاب الاخرة اکبر و در نتیجه به اجر بزرگ تر اخروی نائل می شود

اخبار برگزیده شبستان