خبرگزاری شبستان

جمعه ۴ خرداد ۱۳۹۷

الجمعة ١٠ رمضان ١٤٣٩

Friday, May 25, 2018

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : قرآن و معارف - حوزه های علمیه زمان :   ۱۳۹۶/۱۰/۳۰ - ۰۹:۰۱ شناسه خبر : ۶۸۳۳۹۴
استاد حوزه علمیه:
حوزه‌های علمیه به این فکر کنند که چرا برخی به امام اشکال رسمی وارد می‌کنند
خبرگزاری شبستان:حجت الاسلات کفیل گفت: اینکه امروز برخی نقد به امام را وارد دانستند باید حوزه‌های علمیه را به این فکر ببرد که چقدر در مباحث کلامی کم کار کردیم که ثمره حوزه این شده است که اشکال رسمی به امام صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام کفیل استاد حوزه علمیه در جلسه تفسیر زیارت آل یاسین که در مسجد غدیر برگزار شد، گفت: زیارت آل یاسین از ناحیه حضرت حجت(عج) صادر شده که 19 وصف امام را دارا بوده و به امام شناسی مختصر می‌پردازد.

وی با اشاره به اینکه در این دعا درباره ارادت به امام صحبت شده است، عنوان کرد: دلیل ارادت را سه معنا کردند یکی اینکه اراده امام تابع اراده خداوند است که هرچه خداوند اراده کند امام هم همان اراده را دارد.

حجت الاسلام کفیل اظهار داشت: در حال حاضر ما به خدا دسترسی نداریم به همین دلیل برای دست یافتن به اراده خداوند باید به اراده امام توجه کنیم فعل امام نشان دهنده اراده خداوند است.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: قرآن در آیه «اطیعوالله و اطیعوالرسول و اولی الامر منکم...» به صراحت اطاعت از امام را اطاعت از خداوند می‌داند.

وی گفت: برخی فعل فرد را می بینند برخی تصور می‌کنند که اگر کسی در مسجدالحرام به خانه خدا توهین کند پس می‌شود به خانه خدا توهین کرد؛ در حالیکه فقط قول، فعل و تقریر امام حجت است.

حجت الاسلام کفیل با اشاره به آیه 91 سوره نحل؛ ابراز کرد: پیامبر(ص) در روایتی فرمودند که امت اسلام باید سه شاخص اخلاص، نصیحت امام مسلمین و اهل جماعت و باهم بودن را داشته باشند، دقت کنید که اینجا نصیحت به معنای نصیحت فارسی نیست بلکه به معنای خیرخواه امام بودن در آشکار و پنهان است.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: ملا محسن وقتی به این روایت می‌رسد می گوید این جمله پیروی، اعتقاد و اطاعت خالصانه از امام معصوم(ع) را می‌رساند نه اینکه امام را نصیحت کنیم یعنی در اطاعت از امام عاشق، خیرخواه و خالص باشیم.

وی افزود: اوج ارتباط ماموم با امام مقام نصیحت است یعنی در این جایگاه مامون دغدغه امام را دارد و همه وجود او وقف امام است.

 حجت الاسلام کفیل بیان داشت: گاهی یک بچه اشتباه می‌کند راحت‌ترین راه توی سرزنش کردن است اما پدر و مادر باهوش به فکر می‌روند که چه کنند، اینکه امروز برخی نقد به امام را وارد دانستند باید حوزه‌های علمیه را به این فکر ببرد که چقدر در مباحث کلامی کم کار کردیم که ثمره حوزه این شده است که اشکال رسمی به امام صورت بگیرد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: چرا امام شناسی را برای برخی خوب نهادینه نشده است که چنین سخنانی از آنها صادر می‌شود بنابراین باید اتفاق کلامی جدی در حوزه و دانشگاه باید رخ دهد که جایگاه امامت خوب تبین شود.

پایان پیام/487

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

فقهی‌زاده در گفتگو با شبستان:

معاونت قرآن وزارت ارشاد به دنبال همکاری با ستاد عالی کانون‌های مساجد است

خبرگزاری شبستان: معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد در خصوص همکاری با ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای بسط و گسترش فعالیت‌های قرآنی در مساجد گفت: به دنبال همکاری با ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هستیم.

اخبار برگزیده شبستان