خبرگزاری شبستان

جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۹۷

الجمعة ٥ ذو الحجّة ١٤٣٩

Friday, August 17, 2018

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : اجتماعی - محیط زیست و گردشگری زمان :   ۱۳۹۷/۲/۲۶ - ۱۲:۵۴ شناسه خبر : ۷۰۵۸۲۹

نقش موثر آکاهی تاریخی و فرهنگی بر تقویت روحیه خودباوری
خبرگزاری شبستان: کارشناس علوم اجتماعی با بیان اینکه شناخت از پیشینه تمدنی، تاریخی و فرهنگی به تقویت روحیه خودباوری در جامعه کمک می کند، گفت: تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها به کمک شناخت درست از سابقه تاریخی و تمدنی، علمی و فرهنگی میسر می شود.

مهناز قدیری، کارشناس علوم اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار شبستان با گرامیداشت روز جهانی موزه ها و هفته میراث فرهنگی گفت: موزه ها به عنوان یکی از نهادهای فرهنگی نقش تفریحی، آموزشی و علمی دارند.

وی با بیان اینکه امروزه رویکرد مردم نسبت به موزه ها تغییر پیدا کرده است، افزود: در حال حاضر نقش علمی و آموزشی موزه ها از اهمیت بیشتری برخوردار شده است به طوریکه می تواند به عنوان دانشگاهی بزرگ در فرهنگ، اقتصاد، سیاست و دیپلماسی کشورها نقش آفرین باشد.

قدیری با بیان اینکه شناخت مردم از پیشینه تمدنی، تاریخی و فرهنگی به تقویت روحیه خودباوری در جامعه کمک می کند، افزود: تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های سرنوشت ساز به کمک شناخت درست از سابقه تاریخی و تمدنی، علمی و فرهنگی میسر می شود.

کارشناس علوم اجتماعی درخصوص نقش موزه ها در معرفی میراث فرهنگی کشور، گفت: میراث فرهنگی امروز مفاهیم و گسترده زیادی را دربر می گیرد و صرفا در میراث تاریخی و فرهنگی خلاصه نمی شود بلکه میراث طبیعی، میراث ناملموس، میراث انسانی، میراث معنوی و .. را دربر می گیرد.

وی با بیان اینکه موزه ها سندی گویا و شفاف از گذشته و حال انسان هستند و چراغی روشن برای تصمیم گیری های اجتماعی، تاریخی و فرهنگی است، گفت: زمانی که بتوانیم داشته های فرهنگی، تاریخی و تمدنی خود را به درستی ابتدا به مردم کشور و پس از آن به مردم دنیا معرفی کنیم، توانسته ایم مخاطبانمان را برای حضور و شناخت بیشتر از ایران قانع کنیم.

قدیری با بیان اینکه وقتی مخاطب خارجی نسبت به فرهنگ و تمدن اصیل ایرانی و اسلامی شناخت نسبی می یابد، برای کشف و دیدن بیشتر، به ایران سفر خواهد کرد، ادامه داد: می توانیم از طریق داشته های میراث فرهنگی به جذب گردشگر کمک کنیم.

وی ادامه داد: برای آمدن گردشگر داخلی و خارجی، باید زیرساخت ها نظیر جاده، حمل و نقل، اسکان باید فراهم شود و این یعنی ایجاد اشتغال، دمیده شدن روح کار و تلاش در جامعه. از طرفی در کنار معرفی چهره واقعی و شایسته ایران به گردشگران خارجی توانسته ایم به اقتصاد و درآمد کشور با استفاده از جاذبه های فرهنگی، تاریخی و طبیعی کمک کنیم.

کارشناس علوم اجتماعی با بیان اینکه باید برنامه هایی برای انجام سفرهای داخلی در کشور داشته باشیم، افزود: سفر به کسب تجربه و ایجاد نشاط و سلامتی افراد جامعه کمک می کند و این امر در ارتقا نشاط اجتماعی نقش موثری دارد.

وی با بیان اینکه انجام سفرهای درون شهری به موزه ها، مناطق تاریخی شهرها و مناظر طبیعی می تواند روح زندگی را در افراد بدمد، گفت: انسان با روحیه و نشاط می تواند در ایجاد خلاقیت و کارآفرینی نقش بهتری ایفا کند. در خانواده نیز تنش ها و فشارهای روحی را کاهش می دهد.

قدیری با بیان اینکه باید در حفظ سرمایه های اجتماعی که مهم ترین آن، نیروی انسانی است دقت و توجه کافی داشته باشیم، تاکید کرد: شناخت از توانمندی ها،‌ پیشینه تمدنی و علمی همراه با علم روز به آگاهی های اجتماعی می افزاید و باعث می شود افراد در نقش آفرینی های فردی و اجتماعی موفق تر عمل کنند.

پایان پیام/47

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

معاون گردشگری کشور:

رشد ۳۸ درصدی ورود گردشگر خارجی به ایران

معاون گردشگری کشور از رشد ۳۸ درصدی ورود گردشگران خارجی به ایران طی چهار ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: میزان سفرهای داخلی و گردشگری داخلی نیز افزایش داشته است.

اخبار برگزیده شبستان