خبرگزاری شبستان

چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸

الأربعاء ١٧ رمضان ١٤٤٠

Wednesday, May 22, 2019

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : اجتماعی - شهری و رفاهی زمان :   ۱۳۹۷/۳/۵ - ۰۹:۵۵ شناسه خبر : ۷۰۷۴۷۶

تاکید آیات قرآن بر سواد رسانه ای/ استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی برای جذب جوانان به مساجد
خبرگزاری شبستان: عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با اشاره به تاکید آیات قرآن کریم بر سواد رسانه ای، گفت: باید از شیوه های نوین ارتباطی و ابزار رسانه ای می توان برای جذب جوانان به مساجد استفاده کرد.

بهاره نصیری، عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی شبستان گفت: قرآن کریم اولین رسانه مسلمانان می باشد و برای ما پیام آور است و می توان تمام اصول و قواعد زندگی را در آن پیدا کرد.

 

استاد سواد رسانه ای با بیان اینکه دست اندرکاران و فعالان فرهنگی باید کمی از نگاه های سنتی فاصله بگیرند تا بتوانند به زبان مشترک با نسل جوان دست یابند، خاطرنشان کرد: اگر طبق تفسیرهای قدیمی و سنتی پیش برود قطعا نوجوانان و جوانان این پتانسیل را ندارند که جذب شوند بنابراین باید از شیوه های نوین ارتباطی و ابزار رسانه ای می توان برای جذب جوانان به مساجد استفاده کرد.

 

وی با اشاره به تاکید آیات قرآن کریم بر سواد رسانه ای، اظهارداشت: اولین کار این است که مجریان و فعالان حوزه قرآن باید در به روز رسانی پیش قدم شوند و با رویکردهای نوین و استفاده از ابزارهای رسانه ای در جذب جوانان به مساجد موثرتر عمل کنند.

 

نصیری با بیان اینکه تا زمانیکه این به روز رسانی اتفاق نیفتد فاصله و شکاف بین نسل جوان و دست اندرکاران فرهنگی و مذهبی بیشتر خواهد شد، تصریح کرد: فعالان و دست اندرکاران فرهنگی ابتدا خود باید در خصوص سواد رسانه ای اشراف و شناخت کافی پیدا کرده باشند، پس از آن به آگاهی بخشی در میان نسل جوان بپردازند در این صورت است که نسل جوان می تواند سخن حق و باطل را از هم تشخیص دهد و در مواجهه با اخبار متعدد می تواند خبر صحیح را از خبر ناصحیح تمیز دهد.

 

استاد دانشگاه با اشاره به ویژگی های خبر صحیح از منظر قرآن کریم، گفت: براساس آموزه های سواد رسانه ای منطبق با قرآن کریم، منبع خبر، ویژگی های گیرنده پیام، تشخیص سخن حق و باطل از جمله مواردی است که مخاطب به ویژه نسل جوان باید به آن ها توجه داشته باشند.

 

وی تاکید کرد: باید به زبان روز و دانش ارتباطات مسلح باشیم و آموزه ها را استخراج کنیم و حتی می توانیم برای این کار از مثنوی و معنوی و کتاب شعرا استفاده کنیم در واقع برای جذب جوانان به مراکز فرهنگی و دینی باید از راه های متنوع استافده کنیم و با هر فردی به زبان علایق خودش سخن بگوییم.

 

نصیری با اشاره به ظرفیت های غنی فرهنگ ایرانی و اسلامی، خاطرنشان کرد: ما فرهنگ غنی ایرانی داریم و باید آن را اسلامیزه و ایرانیزه کنیم و فعالان فرهنگی و مذهبی در این حوزه نقش موثری دارند و می توانند به فهم مشترک بین جامعه به ویژه جوانان دست یابند.

 

 

 

 

پایان پیام/47

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

شبستان گزارش می دهد:

رونق مدلینگ غیراخلاقی در بازار فضای مجازی

برخی از صاحبان مشاغل برای دیده شدن محصولات خود به سراغ مدل های خانم می روند و با هزینه کردن در تبلیغات شبکه های مجازی تصاویر غیراخلاقی آن ها را به معرض نمایش می گذارند. سایت های آگهی مجازی هم جولانگاهی برای درخواست های غیرمتعارف شده است.

اخبار برگزیده شبستان