خبرگزاری شبستان

پنج شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۸

الخميس ١٩ المحرّم ١٤٤١

Thursday, September 19, 2019

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : کرمان - زمان :   ۱۳۹۷/۴/۵ - ۱۲:۵۷ شناسه خبر : ۷۱۲۸۸۴
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:
نیازمند خیرین مدرسه یار در مباحث نرم افزاری هستیم
خبرگزاری شبستان: معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، خیرین را از بزرگترین سرمایه های مادی و معنوی جامعه دانست و افزود: حضور خیرین در عرصه های نرم افزاری آموزش و پرورش، نیاز امروز ما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، امروز(۵تیر)در بیستمین جشنواره تجلیل از خیرین مدرسه ساز استان گفت: کرمان، دیاری که مهد پرورش انسان های بزرگ در عرصه فرهنگ و هنر و حاکمیت و تمدن کهن کرمان افتخار هر ایرانی است.

 

 

وی با یادکردن از بزرگان کرمان از جمله مرحوم هاشمی رفسنجانی و سردار حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: کرمان را با غیورمردان و دلاورمردانی چون حاج قاسم می شناسیم که استکبار وقتی نام او را می شنود لرزه بر اندامش می افتد.

 

کاظمی در ادامه به موضوع مراسم پرداخت و با بیان اینکه مجمع خیرین و خیرین جلوه های زیبایی از اقدامات نیکوکارانه را در عرصه های مختلف به منصه ظهور می رسانند و عشق به وطن و تعلیم و تربیت را در آنان می بینیم‌؛ افزود: بزرگترین نهضت مشارکت را بعد از جنگ در مدرسه سازی داریم و ۶۵۰ هزار خیّرمدرسه ساز وجود دارد که سهم بیش از ۳۰ درصدی در ساخت مدارس کشور دارند و این نشان از همت آنها است.

 

 

وی خیرین را از بزرگترین سرمایه های مادی و معنوی جامعه دانست و با اشاره به اینکه حضور خیرین مدرسه ساز از جهاتی یک حضور حیاتی است؛ گفت: اول اینکه این خیرین، آموزش و پرورش را از چالش های فرا روی آن عبور می دهند  و به استاندارسازی فضاها که اولین لازمه تعلیم و تربیت متعالی است، کمک می کنند.

 

معاون وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: دوم اینکه توجه به نکته ای استراتژیک در توسعه کشور دارند و آن اینکه اگر قرار است توسعه پایدار محقق شود، مسیری جزء تعلیم و تربیت نداریم و بسیاری از آسیب ها و مشکلات ناشی از غفلت به نظام تعلیم و تربیت‌ است و خیرین این پیام ضمنی را به جامعه القا می کنند که برای رسیدن به توسعه باید به این حوزه توجه کنیم.

 

وی با افزودن اینکه خیرین مدرسه ساز، یک جریان فرهنگی مهم را در جامعه جاری می کنند و آن فرهنگ انفاق و ایثار و دگراندیشی و توجه به نیازهای جامعه است؛ این فرهنگ را از مهمترین آموزه های قرآنی عنوان کرد و اظهار داشت: انفاق به معنای وسیع، می تواند گره گشای بسیاری از ناهنجاری های موجود جامعه باشد و این نگاه خیرین، باعث نجات و سعادت خود آنها و جامعه است.

 

کاظمی با بیان اینکه کرمان با وجود همه برتری هایی که دارد اما سرانه فضای آموزشی آن از میانگین کشوری پایین تر است؛ با ابراز امیدواری بر جبران آن از طریق خیرین؛ گفت: حضور خیرین در عرصه های نرم افزاری آموزش و پرورش، نیاز امروز ما است و نیاز به خیرین مدرسه یاری داریم که نیازهای اولیه مدارس را برطرف و به امر کیفیت بخشی کمک و مشکل مهارتی کمک کنند تا توانمندی دانش آموزان را در مهارت های اجتماعی و ارتباطی برای مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی افزایش دهیم.

پایان پیام/80

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

دکتر خراسانی:

اندیشه های آیت الله جوادی آملی تمدن ساز است

معاون فرهنگی بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با بیان اینکه اندیشه های آیت الله جوادی آملی تمدن است؛ تأکید کرد: سطوح مختلف از جمله سطوح علمی با این اندیشه تمدن ساز انس بگیرد تا این اندیشه ترویج شود.

اخبار برگزیده شبستان