خبرگزاری شبستان

چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷

الأربعاء ١٢ ربيع الأوّل ١٤٤٠

Wednesday, November 21, 2018

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : قرآن و معارف - اخلاق و معارف اسلامی زمان :   ۱۳۹۷/۶/۲۳ - ۱۵:۰۵ شناسه خبر : ۷۲۷۶۵۰
آیت‌الله جاودان:
شهادت امام حسین(ع) قداست خلافت بنی‌امیه را از بین برد
آیت‌الله جاودان گفت: شهادت امام حسین(ع) قداست خلافت بنی‌امیه را از بین برد و سبب شد که مردم کورکورانه به اطاعت از خلفا نپردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، آیت‌الله علی جاودان استاد حوزه علمیه به مناسبت سوگواری شهادت حضرت سیدالشهداء(ع) در حسینیه شیخ زاهد به سخنرانی پرداخته و گفت: بر اساس شرع مقدس حفظ اسلام حتی به قیمت جان واجب است.
وی با تاکید مجدد بر اینکه اگر اصل اسلام در خطر باشد دفاع از آن حتی به قیمت جان واجب است، عنوان کرد: اگر در اسلام بدعتی واقع شود و سکومت سبب هتک اسلام و اعتقادات مسلمانان گردد به هر وسیله مال و جان باید مقابله شود حال این مقابله اثر داشته باشد یا اثر نداشته باشد.
آیت الله جاودان افزود: امام حسین(ع) در عدم بیعت با یزید می‌خواست دو امر به معروف کند؛ یکی اینکه به همگان نشان داد حکومت یزید بدعت بود که باید آن را انکار می‌کردند، ایشان با بیعت نکردن به همه عالم خبر رساند که من حکومت یزید را مشروع نمی‌دانم. در مدینه، مکه و راه کربلا نیز بیعت نکرد. اگر ایشان در هر زمانی از وقایع کربلا با یزید بیعت می کردند کار تمام می‌شد.


استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حکومت یزید مساوی با محو دین و بدعت بود؛ گفت: اینجا باید امام به هر نحو ممکن این حکومت را انکار کند و ایشان این کار را انجام دادند طوری که سال بعد مردم مدینه علیه حکومت یزید شورش کردند و او راعزل و خلع کردند.
وی افزود: با شهادت امام حسین(ع) دیگر مقام خلافت قداست سابق را به دست نیاورد که هر چه بگوید مردم کورکورانه اطاعت کنند و آن را واجب بدانند.
آیت‌الله جاودان درباره ارتباط پاکی چشم و گریه بر امام حیسن(ع)، بیان داشت: اگر چشمی می خواهد بر امام حسین(ع) گریه کند باید پاکی خود را حفظ کرده و از گناه پرهیز کند هرچه پاک تر باشد بیشتر گریه خواهد کرد گریه نخستین قدم به سوی خداوند است.


استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند انسان را خلق کرده تا موحد شوند و این هدف والای آفرینش است، عنوان کرد: هر کس در حد متوسط انسانی است می‌تواند به درجه‌ای از توحید برسد. امام صادق(ع) فرمودند هر کس که خداوند متولی او شود به طور قطع بهشتی است زیرا خدا دست او را گرفته به راهی می‌برد که وارد بهشت شود.
وی افزود: امام صادق(ع) درباره محبان اهل‌بیت(ع) فرمودند که آنها سه طبقه هستند یک دسته ما را در ظاهر و نه در باطن دوست دارند، دسته دیگر در ظاهر ما را دوست دارند در باطن هیچ علامتی ندارند، طبقه دیگر ما را در دو صورت ظاهر و باطن دوست دارند آنها برتر هستند، قرآن شناس هستند و مشکلات را می‌توانند حل کنند، بلا بر سر آنها همچون باران می‌بارد اما به برکت آنها خداوند مریض‌‌ها را شفا می‌دهد.

 

آیت‌الله جاودان در پایان خاطرنشان کرد: محبان واقعی اهل بیت(ع) موحد هستند زیرا اهل بیت به این عالم آمدند که موحد تربیت کنند. حق معرفت خدا این است که شخص از کسی غیر از او نترسد و به کسی غیر او اعتماد و امید نداشته باشد. لااله الاالله یعنی انسان هیچ کس جز خدا را در عالم موثر نداند.

پایان پیام/487

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

آیت الله سید هاشم بطحایی مطرح کرد:

شرط وحدت مسلمانان؛ نوکر دلیل باشند نه نوکر تعصبات

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تنها راه وحدت این است که ما برهان اقامه کنیم و وقتی به اتحاد برسیم در آن صورت کید و حیله ورزی های استعمار به جایی نخواهد رسید.

اخبار برگزیده شبستان