خبرگزاری شبستان

دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷

الاثنين ١ ربيع الثاني ١٤٤٠

Monday, December 10, 2018

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : اجتماعی - علمی زمان :   ۱۳۹۷/۷/۱۹ - ۱۶:۵۱ شناسه خبر : ۷۳۳۲۱۶
در مذاکرات وزیران علوم ایران و ژاپن تاکید شد:
ضرورت تقویت و توسعه روابط علمی تهران و توکیو
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار با همتای ژاپنی خود بر تقویت و توسعه روابط علمی با این کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، «منصور غلامی»، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه برنامه سفر خود به توکیو در دیدار با «ماساهیکو شبایاما» وزیر آموزش، فرهنگ، ورزش، علوم و تکنولوژی ژاپن، راه های گسترش همکاری های علمی بین دو کشور را مورد بررسی قرار داد.

 

غلامی در این دیدار با تبریک انتصاب شبایاما به سمت وزیر جدید علوم ژاپن، با اشاره به سابقه همکاری های دوستانه دو کشور در آستانه ورود به نودمین سالگرد روابط سیاسی، بر اهمیت توجه به توسعه همکاری ها در چارچوب یادداشت تفاهم امضا شده بین دو وزارت در سال ۲۰۱۵ تاکید و پیشنهاد برگزاری روز علم و فناوری دو کشور در سال ۲۰۱۹ را مطرح کرد.


وزیر علوم همچنین به اهمیت گسترش تبادل دانشجو و پژوهشگر بین دو کشور اشاره و رئیس دانشگاه تربیت مدرس را به عنوان هماهنگ کننده علمی دانشگاه های ایران با مراکز آموزش عالی ژاپن معرفی کرد.


ماساهیکو شبایاما وزیر آموزش، فرهنگ، ورزش، علوم و تکنولوژی ژاپن نیز در این دیدار ضمن با اهمیت خواندن جایگاه ایران در سیاست های کلان گسترش روابط علمی با جهان بویژه خاورمیانه، به برنامه ژاپن در خصوص جذب ۳۰۰ هزار دانشجوی خارجی تا سال ۲۰۲۰ اشاره کرد و ایران را یکی از مقاصد مورد توجه ژاپن در این همکاری ها بر شمرد.


وی همچنین سال ۲۰۱۹ را به عنوان نودمین سالگرد روابط سیاسی دو کشور با اهمیت خواند و تاکید کرد: توسعه مناسبات علمی و دانشگاهی با ایران جزو سیاست های موثر ژاپن است./

پایان پیام/50

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

شبستان گزارش می دهد

جبر هایی که دختران را از تحصیل باز می دارد

فقر فرهنگی، فقر مالی، جبر جغرافیایی همه متحد می شوند تا دختران این مرز و بوم از تحصیل بازمانند، گاهی سرپرست خانواده اجازه تحصیل نمی دهد و گاه دوری از مکان های آموزشی دختر را از تحصیل باز می دارد.

اخبار برگزیده شبستان