خبرگزاری شبستان

جمعه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸

الجمعة ٢٠ شعبان ١٤٤٠

Friday, April 26, 2019

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : مهدویت و غدیر - مهدی باوران زمان :   ۱۳۹۷/۸/۲۶ - ۱۱:۳۶ شناسه خبر : ۷۳۹۶۱۴
حجت الاسلام کفیل:
۹ ربیع؛ فرصت بیعت با امام عصر(عج) و رزمایش ظهور
یک کارشناس مهدوی تاکید کرد: روز نهم ربیع الاول فرصتی برای آماده شدن جهت ظهور و بیعت با حضرت حجت (عج) است، حاکمیت باید برنامه ریزی کند تا بستر لازم برای بیعت مردم با امام(عج) و همچنین عمل آنها به این بیعت فراهم شود.

حجت الاسلام «محمدصادق کفیل» در گفت وگو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان که به مناسبت فرا رسیدن 9 ربیع الاول، سالروز به امامت رسیدن امام زمان (عج) انجام شد با اشاره به ضرورت و اهمیت گرامیداشت این روز، اظهار کرد: روز 9 ربیع الاول، سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) و بهانه ای برای ارتباط و بیعت با حضرت حجت(عج) است که در گذشته نیز مرسوم بوده در روز به امامت رسیدن یک امام، مردم با ایشان بیعت می کردند.

 

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) اضافه کرد: بیعت به معنی پذیرش حاکمیت امام(عج) است یعنی به ایشان اعلام می کنیم که ما آماده هستیم تا ذیل حاکمیت ایشان، فرمانبردار و مطیع باشیم.

 

کفیل تصریح کرد: بیعتی که با پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) بسته می شود، به تعبیری بیعت با امامت نیست زیرا امامتِ امام جعل خدایی است و امام از سوی خداوند به امامت برگزیده شده است، بنابر این، بیعت با این معصومان(ع) به معنای اعلام آمادگی برای فرمانبرداری است.

 

وی تاکید کرد: ما در روز نهم ربیع با امام زمان (عج) بیعت می کنیم به این معنا که آماده ایم برای ظهور و برقراری حکومت عدل مهدوی و به تعبیری در این بیعت باری را به جان می خریم که آماده ایم برای محقق شدن ظهور و حکومت کریمه مهدوی هر گام و قدمی برداریم.

 

وی با اشاره به اینکه اگر غیبت حضرت حجت(عج) تا امروز به درازا کشیده است، بدان معنا است که میثاق های ما محکم نبوده، اضافه کرد: اگر عهد و پیمان های شیعیان محکم بود، غیبت تا به امروز طولانی نمی شد و ظهور حضرت(عج) این همه سال به تاخیر نمی افتاد، البته میثاق به این معنا نیست که ما آدم خوبی باشیم بلکه میثاق یعنی ما برای امام(عج) گامی برداریم و به عهد و پیمان های خود با حضرت(عج) وفادار بمانیم.

 

کفیل ابراز کرد: در واقع می توان گفت روز نهم ربیع فرصتی برای آماده شدن جهت ظهور و بیعت با حضرت حجت(عج) است و در این روز باید برای حاکمیت امام(عج) و تشکیل حکومت دینی مهدوی، برنامه ریزی کرد.

 

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) با اشاره به ضرورت و اهمیت مردمی برگزار شدن برنامه های بزرگداشت روز نهم ربیع الاول، گفت: بیعت با امام زمان (عج) در اصل، بیعتی مردمی است لذا خوب  است که محور جریان ها و برنامه های گرامیداشت این روز مردمی باشد زیرا هرچه مردم محکم تر و جدی تر در این زمینه وارد شوند، در پیمان شان برای تلاش جهت تحقق ظهور نیز محکم تر عمل می کنند و ظهور تسریع می شود.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: حاکمیت و مسئولان کشور نیز برای گرامیداشت این روز دارای وظایفی هستند و به طور طبیعی حاکمیت باید کمک کند تا پیمان های مردمی در این روز برقرار شود؛ یعنی حاکمیت باید برنامه ریزی کند تا بستر لازم برای بیعت مردم با امام (عج) و همچنین عمل مردم به این بیعت فراهم شود اما اصل جریان و برنامه های این روز باید در دست مردم باشد و تنها حکومت بستر ایجاد کند تا مردم به میدان بیایند.

 

پایان پیام/376

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

مدیر دفتر نمایندگی تهران مسجد مقدس جمکران اعلام کرد

جذب فعالان جبهه فرهنگی انقلاب به فعالیت های مهدوی/تلاش برای افزایش موقوفات جمکران

صدوقی با اعلام محورهای کاری دفتر نمایندگی تهران مسجد مقدس جمکران گفت: برگزاری دوره های آموزشی سبک زندگی، جلب مشارکت های مردمی، جلب نیات واقفان خیراندیش و جذب فعالان جبهه فرهنگی انقلاب به این ساحت مقدس از مهمترین برنامه های این دفتر است.

اخبار برگزیده شبستان