خبرگزاری شبستان

شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۸

السبت ١٤ شعبان ١٤٤٠

Saturday, April 20, 2019

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : مهدویت و غدیر - مهدی باوران زمان :   ۱۳۹۷/۱۰/۲۶ - ۰۹:۱۱ شناسه خبر : ۷۵۶۹۰۶
«#قدمی_برداریم»//گوینده شبکه خبر:
ظرفیت رسانه در ترویج فرهنگ انتظار فعال شود
خلیلی تاکید کرد: رسانه ها به ویژه صدا و سیما می توانند با برنامه سازی صحیح حرص، خودخواهی، تجمل طلبی و فخرفروشی را در مردم تبدیل به نوع دوستی، تعاون، مهرورزی، ایثار و ازخودگذشتی کنند تا در سایه همدلی ناشی از این رفتارها به سوی ظهور حرکت کنیم.

«زهرا خلیلی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان با اشاره به نقش رسانه ها در زمینه سازی برای ظهور، اظهار کرد: هر فردی باید ابتدا فلسه ظهور و غیبت امام زمان (عج) را بشناسد و معرفت لازم را نسبت به اهداف و برنامه های حضرت(عج) بعد از ظهور داشته باشد که در این زمینه رسانه های کشور به منظور اطلاع رسانی و تبیین این مسائل نقش پررنگی را ایفا می کنند.

 

این گوینده شبکه خبر اضافه کرد: هدف اصلی انقلاب اسلامی، زمینه سازی ظهور امام زمان (عج) و تاسیس نظام اسلامی نیز برای این مهم بود؛ لذا این نظام و انقلاب با این افق بلند وظایفی را برای آحاد مردم در نظر دارد که در صورت عمل به آنها به سوی ظهور می رویم.

 

خلیلی در تشریح رسالت های رسانه ای برای حرکت به سوی ظهور، تصریح کرد: رسانه ها باید شفاف و دقیق به مردم گزارش دهند و با پایبندی به ارزش ها و اصول مانع از خروج مسئولان و برنامه ها از اهداف اصلی انقلاب اسلامی شوند.

 

وی ادامه داد: رسانه ها با ساخت برنامه های کیفی و مبتنی بر ارزش های اسلامی ایرانی می توانند به تعمیق و ترویج سبک زندگی مهدوی و تربیت منتظران نقش آفرین باشند.

 

خلیلی تاکید کرد: متاسفانه، این روزها مردم بسیاری از مادی گرا شده اند لذا رسانه ها به ویژه صدا و سیما می توانند با برنامه سازی صحیح حرص و خودخواهی و تجمل طلبی و فخرفروشی در مردم را تبدیل به نوع دوستی، تعاون، مهرورزی، ایثار، ازخودگذشتی کنند تا در سایه همدلی ناشی از این رفتارها به سوی ظهور حرکت کنیم.

 

این گوینده شبکه خبر در ادامه بیان کرد: رسانه ها در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی می توانند مقایسه ای دقیق میان ویژگی های حکومت مهدوی به عنوان آرمان انقلاب با وضعیت موجود داشته باشند و در راستای تقویت نقاط قوت و جبران نقاط ضعف گام هایی را بردارند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان کشور در طول این چهل سال بسیاری از برنامه ها مانند عدالت و مساوات را براساس ویژگی های حکومت مهدوی طرح ریزی کرده اند و همواره این قیاس میان حکومت ما با حکومت مهدوی وجود داشته است، به طور مثال پیاده روی اربعین حاصل توجه به ویژگی های حکومت مهدوی است که در طول این مسیر پیاده روی، هر فردی با هر آنچه دارد به زائران خدمت رسانی و محبت می کند به طوری که در این میان این میلیون ها زائر هیچ فردی گرسنه یا بی جا و مکان نمی ماند.، بنابر این، رسانه ها با پرداخت به این دست موضوعات می توانند این فرهنگ و سبک زندگی را در جامعه ترویج و مردم را مشتاق زمینه سازی ظهور کنند.

پایان پیام/376

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

یک کارشناس مهدوی تاکید کرد

جشن های نیمه شعبان بهترین فرصت در جلب کمک برای سیل زدگان است

حجت الاسلام حائری پور با اشاره به آثار و برکات جشن های نیمه شعبان، گفت: اگر قرار است انگیزه ها و نیات برای کمک به رفع مشکلات سیل زدگان تحریک شود، بستر طرح آن جایی است که نور معرفت اهل بیت علیهم السلام و امام زمان(عج) وجود دارد.

اخبار برگزیده شبستان