خبرگزاری شبستان

دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۸

الاثنين ٢٢ رمضان ١٤٤٠

Monday, May 27, 2019

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : قرآن و معارف - حوزه های علمیه زمان :   ۱۳۹۷/۱۱/۲۸ - ۰۹:۵۱ شناسه خبر : ۷۶۶۳۶۹
آیت الله رشاد:
قرآن کریم حقیقت محض و صراط مستقیم است
آیت‌الله رشاد با تاکید بر اینکه قرآن کریم گمراه کننده نیست بلکه فهم غلط از قرآن سبب گمراهی برخی افراد می شود، گفت: قرآن کریم حقیقت محض و صراط مستقیم است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «علی‌اکبر رشاد» امروز ۲۸ بهمن ماه در جلسه درس خارج فقه که در مدرسه علمیه امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: امام علی(ع) فرمودند: هرگز و هرگز نه من دروغ گفتم و نه کسی توانسته به من دروغ بگوید، هرگز و هرگز نه گمراه شده‌ام و نه کسی به وسیله من گمراه شده است؛ این عبارت را تنها معصوم صادر می شود.

رییس شورای سیاست گذاری حوزه علمیه استان تهران در ادامه با بیان اینکه کسی نمی تواند حق را تکذیب کند چرا که کذب در حق و حقیقت راه ندارد، گفت: اگر مطلبی حقیقت محض نباشد احتمال تکذیب دارد آنچه که حضرت می فرمایند: عین حقیقت است و اخبار نیست که احتمال صدق و کذب بر او مستولی باشد.

مفسر قرآن کریم با تاکید بر اینکه خود حقیقت هرگز کاذب نیست اما این امکان وجود دارد که معرفت به حقیقت کذب باشد، ابراز داشت: امام می فرمایند: من هرگز راه را گم نکردم چون با راهی که عین حقیقت است مواجه هستم، علم من عین الیقین است و خود واقعیات را مشاهده می‌کنم، راه را هرگز من گم نمی کنم چرا که خود من راه هستم.

آیت الله رشاد در ادامه عنوان کرد: در تعابیری هست که امیرمومنان علی(ع) می فرمایند: من صراط مستقیم هستم؛ امام رهرو نیست که راه گم کند بلکه خود راه است. امام هرگز سخن ناصوابی به زبان جاری نمی کند که دیگران را به خطا و خلاف بیاندازد.

تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) در ادامه تصریح کرد: تنها انسان معصوم می تواند چنین خود را توصیف کند و عصمت خود را توضیح دهد؛ کسانی که با انتصاب به ایشان و یا هر معصوم دیگری راه گم کند مستند به مبدا نیست بلکه خود او راه گم کرده است. برای مثال کسی که درباره امام علی(ع) غلو می کند و بر اثر همان غلو غالی می شود قطعا او خودش گمراه است و آن گمراهی مستند به امیرمومنان علی نمی شود.

وی در ادامه اذعان کرد: کسی که کلمات امام را غلط تفسیر کند و به خطا برود خودش خاطی است و ربطی به حضرت ندارد. برخی افراد به واسطه قرآن کریم گمراه می شوند به جهت آن که فهم درست از آیات ندارند و این گمراهی ربطی به خود قرآن ندارد و مستند است به کسی که فهم غلط از قرآن دارد.

پایان پیام/487

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

شبستان بررسی می‌کند

فلسفه قرآن بر سر گرفتن در شب‌های احیاء

شیخ عباس قمی چهارمین عمل مستحب شب قدر را به این صورت توضیح می‌دهد که: قرآن را بر سر خود می‌گذارند و خداوند را به حق قرآن و حق کسی که با قرآن فرستاده شده یعنی پیامبر اسلام(ص) و به حق هر زن و مرد مؤمنی که در قرآن مدح شده، قسم می‌دهند... .

اخبار برگزیده شبستان