خبرگزاری شبستان

سه شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

الثلاثاء ١٧ شعبان ١٤٤٠

Tuesday, April 23, 2019

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : سیاسی - اقتصاد مقاومتی زمان :   ۱۳۹۷/۱۲/۲۸ - ۰۸:۵۷ شناسه خبر : ۷۷۴۴۷۹
کارشناس خودرو:
صنعت خودرو در سال ۹۸ نیازمند خانه تکانی است
امینی گفت: صنعت خودرو باید در سال ۹۸ یک خانه تکانی اساسی را تجربه کند و مدیران سیاسی آن جایشان را به مدیران کارآمد بدهند.

«امرالله امینی» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان در خصوص وضعیت بازار خودرو در سال 97 گفت: در سالی که پشت سر گذاشتیم صنعت خودرو وضعیت بسیار ناهماهنگ و نابسامانی داشت.

 

کارشناس خودرو با بیان این که در این سال قیمت خودرو بسیار نوسانی بود، افزود: وضعیت صنعت خودرو در این سال وضعیت مثبتی نبوده و صنعت خودرو به دلیل چالش های موجود متاثر از مدیریت ها و انتخاب مدیران سیاسی و تحریم ها دچار مشکلات فراوانی شد.

 

امینی یکی دیگر از مشکلات صنعت خودرو در سال 97 را معضلات پیش آمده برای قطعه سازان دانست و اظهارداشت: این امر هم موجب شد تا مواد اولیه برای تولید خودرو به صورت کافی وجود نداشته باشد و صنعت خودرو در زمینه تولید دچار مشکل شود.

 

وی عنوان کرد: این معضلات موجب شد که بازار خودرو به وضعیت ناگواری برسد و قدرت حرکت برای صنعت خودرو وجود نداشته باشد.

 

کارشناس خودرو با تاکید براین نکته که صنعت خودرو در سال 98 نیازمند یک خانه تکانی اساسی است، تصریح کرد: در این صنعت باید مدیران سیاسی کنار روند و مدیران کارآمد جای آن ها را بگیرند.

 

امینی همچنین بر ضرورت تغییر نگرش دولت به بازار و صنعت خودرو تاکید کرد و اظهارداشت: باید در این بازار دولت به صورت حامی نقش داشته باشد نه به صورت تصمیم گیر و تصمیم ساز. تصمیم گیری ها باید برعهده فعالان این صنعت باشد.

 

کارشناس خودرو در ادامه به لزوم کاهش هزینه های این صنعت نیز اشاره کرد و گفت: باید از میزان هزینه های گزافی که در این صنعت وجود دارد به خصوص در دوران تحریم ها کاسته شود تا قیمت نهایی خودرو به گونه ای باشد که مردم قدرت خرید آن را داشته باشند.

 

وی یادآور شد: ساختار هزینه و درآمد در صنعت خودرو در سال 98 باید به گونه ای تغییر کند که هم خودروسازی ها به سودآوری دست یابند و هم هزینه های تولید کاسته شود تا بدهی های کارخانه ها نیز کاهش یابد.

 

امینی به بدهی بیش از 20 هزار میلیارد تومانی صنعت خودرو اشاره کرد و افزود: این بدهی ها تاب و توان حرکت را از این صنعت گرفته است و تا تغییرات و تحولات اساسی در آن صورت نگیرد این صنعت در حیات خود دچار مشکل است.

 

کارشناس خودرو در ادامه مشکلات دیگر خودروسازان را وابستگی تولیدات آن ها به ارز دانست و گفت: این امر باعث می شود تا نابسامانی ها و بی ثباتی های بازار ارز هم بر بازار خودرو تاثیر بگذارد.

 

امینی خاطرنشان کرد: در سال جدید باید ثبات به بازار ارز بازگردد تا صنعت خودرو تکلیف خودش را بداند از سوی دیگر هم تغییرات لازم در این صنعت باید اعمال شود تا این ها در کنار هم باعث شوند که این صنعت بتواند به شکوفایی دست یافته و مشکلات سال 97 را نداشته باشد. /

پایان پیام/281

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه:

اقدام آمریکا دموکرات مآبانه نیست/قلمروهای اقتصادی در برابر تحریم متحد شوند

ندیمی گفت: اقدام آمریکا در عدم تمدید معافیت های نفتی ایران دموکرات مآبانه نیست و ما برای مقابله با این تحریم ها لازم است که قلمروهای اقتصادی را متحد کنیم.

اخبار برگزیده شبستان