خبرگزاری شبستان

چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۸

الأربعاء ٢٢ شوّال ١٤٤٠

Wednesday, June 26, 2019

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : مهدویت و غدیر - مدعیان دروغین زمان :   ۱۳۹۸/۳/۲۲ - ۱۳:۵۰ شناسه خبر : ۷۹۹۱۸۲
عضو هیئت مدیره انجمن مهدویت حوزه علمیه قم:
کارشکنی‌های وهابیت علیه مهدویت/قاطبه اهل سنت، مهدی(عج) را دوازدهمین خلیفه نبوی می‌دانند
حجت‌الاسلام حججی انفجار حرمین عسکریین(ع) و حذف نمادهای مهدوی از دشمنی‌های آشکار وهابیت با مهدویت است، گفت: شبهه افکنی و حمایت از جریان‌های انحرافی از سیاست‌های همیشگی آنان بوده چنان از جریان احمدالحسن حمایت می‌کند.

 خبرگزاری شبستان، گروه مهدویت و غدیر: به مناسبت فرا رسیدن هشتم شوال، سالروز تخریب قبور ائمه بقیع علیهم السلام توسط وهابیت و آل سعود و به منظور بررسی کارشکنی ها و توطئه های وهابیت علیه مهدویت، این باور اصیل و آینده ساز شیعی با حجت الاسلام والمسلمین «محمدعلی حججی»، استاد حوزه علمیه قم، کارشناس مهدویت و عضو هیئت مدیره انجمن مهدویت حوزه گفت وگویی داشته ایم که مشروح آن تقدیم حضورتان می شود:

 

مهدویت و انتظار با عنوان باوری اصیل و بنیادین در تشیع، از سوی وهابیت این دشمن قسم خورده شیعه با چه دشمنی ها و کارشکنی هایی مواجه بوده و است؟

 

در فرقه وهابیت به عنوان یک جریان فکری انحرافی که سالیان سال است جهان اسلام را درگیر کرده، مسئله مهدویت از دو زاویه قابل بررسی است: یکی برداشت این فرقه و پیروان آن از مهدویت است که نوشته ها و کتاب هایشان اعلام می کنند مهدویت را قبول دارند و مردی از خانواده رسالت خروج می کند در زمانی که دنیا را ظلم و فساد در برگرفته و دنیا را پر از عدل و داد فراگیر می کند. اما این صرفا در مقام نظر است ...

چراکه وهابیت در اصول اولیه اسلام به بحث توحید و رسالت هم اذعان و تصریح دارد و پیروان خود را مسلمان معرفی می کند (البته در نگاه ما اقرار به این اصول نشانه مسلمان بودن و اسلام آوردن است)

اما وقتی نوع عملکرد آنها را مرور کنیم، در می یابیم شاید در نظر اسلام آورده اند اما در عمل تیشه به ریشه اسلام می زنند و از موارد آشکار و واضح این مهم از بین بردن آثار اسلامی توسط آنان است.

 

از نشانه های بارز و مصادیق عینی این تیشه به ریشه اسلام زدن ها چیست؟

 

وهابیت به منظور زدودن آثار اسلامی و نیز نشانه های صحابه نبوی و اهل بیت(ع) آن حضرت(ص)، بنای قبور چهار امام مدفون در قبرستان بقیع را تخریب کردند.

مهم آنکه برنامه تخریبی آنها فقط به آثار قبرستان بقیع منحصر نمی شد بلکه برنامه بعدی آنها تخریب قبر مطهر نبوی بود، اما بر اثر هجمه و موضع گیری مسلمانان به ویژه در کشورهای همجوار عربستان، از آن دست کشیدند، اما بارها گفته اند، اگر قدرت بیابیم آن را نیز تخریب می کنیم!!

علاوه بر این، در یک قرن اخیر آثار اسلامی در مکه و مدینه یکی بعد از دیگری تخریب شده، از مساجد قدیمی گرفته تا آثار و نشانه هایی که به اقدامات پیامبر(ص) و اصحاب ایشان اشاره دارد ... آنها می کوشند از این طریق توجه به آموزه های دینی را در جامعه کمرنگ کنند.

چنان که جریان های انحرافی مورد حمایت آنها مثل داعش، تخریب های گسترده آثار اسلامی را انجام دادند.

این یعنی علی رغم ادعای مسلمانی، آثار اسلامی توسط همین مدعیان معدوم می شود.

 

در حوزه مهدویت چه ادعاهای بی عملی از سوی وهابیت مطرح می شود؟

 

در مهدویت هم حتی در استفتای مجمع فتوای آنها تصریح شده که مهدویت از مسلمات دین اسلام است و هر که آن را انکار کند، از دایره اسلام بیرون است اما در عمل بر آن خدشه وارد می کنند و اگر آثار فیزیکی هم درباره این آموزه وجود داشته باشد، از بین برده و درصدد تضعیف آن برمی آیند.

برای نمونه بر دیواره مسجدالنبی(ص) اسامی مختلف نقش بسته که اسامی اهل بیت علیهم السلام اعم از حضرت زهرای مرضیه(س) و امیرمومنان(ع) و دیگر امامان(ع) تا حضرت حجت(عج) نیز در بین آنها بود.

جالب آنکه در کنار لقب امام زمان(عج) یعنی «مهدی» واژه «حی» یعنی زنده به وضوح دیده می شد که گواه بر حیات کنونی آن حضرت(عج) داشت اما وهابیت که تولیت حرمین شریفین را بر عهده دارند در این طراحی دست برده و وازه «حی» را تغییر دادند.

 

انفجارهای حرمین عسکریین(ع) در سامرا چقدر از بعد دشمنی و مخالفت آنها با مهدویت انجام شد؟

 

یکی دیگر از آثار فیزیکی مربوط به آموزه مهدویت که وهابیت و مزدورانش درصدد حذف آن برآمدند، انفجار در حرمین عسکریین(ع) آنهم دو مرتبه بود. بدین صورت که حتی در حرم نفوذ کرده و با به شهادت رساندن خادمان آن، این دو بارگاه نورانی را تخریب کردند.

علت اصلی این جنایات هم دشمنی با مهدویت است چون در باور مهدوی شیعیان، سامرا محل ولادت و آغاز غیبت امام زمان(عج) است و هم شیعه و هم اهل سنت در این باره اتفاق نظر دارند.

اما اگرچه وهابیت دو مرتبه این حرمین را بمب گذاری کردند اما امروز باز هم سامرا محل زیارت اهل بیت(ع) و علاقمندان به امام زمان(عج) است.

 

در بعد شبهه پراکنی وهابیت چه تخریب هایی را علیه مهدویت اعمال کرده و می کند؟

 

شبهه پراکنی علیه امام زمان(عج) از سیاست های همیشگی آنها بوده، چنان که حدود 15 سال پیش در مراسم حج کتابی به زبان فارسی منتشر و بین زائران ایرانی توزیع شد و شبهات متعددی را در موضوع مهدویت مطرح کرد. اکنون هم در سایت ها و شبکه های ماهواره ای می کوشند با شبهه و تخریب و تهمت، مهدویت و انتظار شیعی را زیر سوال ببرند.

یکی از شیوه های این غده سرطانی، تقویت جریانات انحرافی است که در موضوع مهدویت ایجاد می شود مثل جریان «احمد الحسن» که با عنوان یمانی مطرح است. برای مثال در یکی از شبکه های وهابی شخصی را در کسوت روحانی شیعه آورده و طرفدار احمد الحسن معرفی کردند در حالی که شیعه این جریان یمانی را انحراف می داند و به شکل گسترده در ردّ آن کار می کند.

وهابیت که با تشیع و مهدویت مشکل دارد این جریان انحرافی را تبلیغ و ترویج می کند و این نیست مگر برای شبهه افکنی.

 

نگاهی که این فرقه انحرافی می کوشد به اسم مهدویت عرضه کند با قرائت شیعی چه تفاوت هایی دارد؟

 

مهدویتی که شیعیان به آن باور دارند، مهدویت شخصی است یعنی ما باور داریم شخص امام زمان(عج) در نیمه شعبان 255 هجری متولد شده اند و به اراده الهی زنده اند و در پس پرده غیبت قرار دارند تا زمانی که به اذن خدا ظهور کنند.

اما در میان بسیاری از اهل سنت باور به مهدویت، از جنس نوعی است یعنی زمانی که خدا اراده کند برای ظهورِ حضرت مهدی(عج)، ایشان متولد شده و به رشد و کمال که رسید، قیام می کند.

البته عده ای از اهل سنت در موضوع مهدویت باورشان همچون شیعه است، یعنی معتقدند ایشان فرزند امام عسکری(ع) و متولد نیمه شعبان سال 255 هجری هستند. قاطبه اهل سنت مهدی(عج) را دوازدهمین خلیفه پیامبر(ص) می دانند.

در این میان وهابیت هم به مهدویت نگاه نوعی دارد اما نگاهی که زمینه ساز انحرافات است.

در همایش مقابله با جریان های تکفیری که با حضور علمای اهل سنت برگزار شد، استاد قرائتی به مهدویت تاکید کرد و گفت: شما که معتقد به حکومت جهانی مهدی هستید بیایید خودمان یک مهدی را برگزیده و از او حمایت کنیم تا قیام کند!

اما آنها گفتند: مهدی(عج) دوازدهمین خلیفه نبوی است و نمی شود او را انتخاب کرد.

استاد قرائتی با کیاست پاسخ داد: چطور دوازدهمین خلیفه را نمی توان انتخاب کرد اما اولین آنها را انتخاب کردند!

 

راه چاره در مقابله هجمات وهابیت به مهدویت چیست؟

 

این مهم نیازمند کار کارشناسی و استفاده از اعتقادات آنها برای رد شبهات است مثل کاری که استاد قرائتی انجام داد.

البته این بدان معنا نیست که ما برای شبهات آنها پاسخ نداریم اما در اینکه آیا پاسخ ها به دست آلوده شدگان به انحرافات می رسد یا نه؟ باید بررسی شود. باید بر اساس روایات متقن، جامعه بشری را به صورت عام و جهان اسلام را به صورت خاص از مهدویت اصیل مطلع کنیم.

 

پایان پیام/9

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

روایت زنانه از انتظار//۱

راز مزار خوشبو در شب معراج/ویژگی‌های بانوان رجعت‌کننده پس از ظهور

یک کارشناس مهدوی با اشاره به ماجرای شهادت «صیانه ماشطه»، از بانوان رجعت‌کننده در عصر ظهور، گفت: جهاد و مبارزه، ایمان محکم و راسخ و تحمل رنج و مشقات و حتی سکوت برابر کشتن همه فرزندان برای حفظ ایمان، صیانه را از زنان اثرگذار در دولت کریمه کرده است.

اخبار برگزیده شبستان