خبرگزاری شبستان

سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸

الثلاثاء ٢٠ ذو القعدة ١٤٤٠

Tuesday, July 23, 2019

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : اجتماعی - آموزش و پرورش زمان :   ۱۳۹۸/۳/۲۶ - ۱۴:۱۳ شناسه خبر : ۸۰۰۲۴۷
رئیس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی حرفه ای سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داد:
اجرای طرح آمایش سرزمین برای ساخت مدرسه
طاهری با اشاره به انعقاد قراردادی با دانشگاه خواجه نصیر گفت: طبق این قرارد باید متناسب با آمایش سرزمین پیش بینی می شود در کجاها ساخت مدرسه نیاز است .

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری شبستان، «سعید طاهری» در گردهمایی مشترک معاونین وزیر و مدیران حوزه ستادی و ادارات کل تابعه سازمان نوسازی مدارس کشور که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد گفت: مبالغی که دست دوستان می رسد هزینه فرصت زیادی داشته است، میتوانستیم کارهای زیادی انجام دهیم اما هزینه کرده ایم تا مدرسه ساخته شود‌. بنابراین باید یک مدرسه با محورهای سند تحول ساخته شود.

 

رئیس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی حرفه ای سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: چالش آموزش و پرورش بیرونی و داخلی است‌. در خارج از آموزش و پرورش تصمیم گذاری نهادها مطرح است. باید آموزش و پرورش با دستگاه های مختلف تعامل داشته باشند و محور تعاملات باید سند تحول بنیادین باشد.

 

وی چالش های درونی را محتوایی، نیروی انسانی، فضا و تجهیزات و منابع دانست.

 

طاهری ادامه داد: نامولد بودن امکانات را در فضا داریم. ۴۱ درصد از مدارس زیر۵۰ نفر است. امکان اداره کردن به شیوه های دیگروجود دارد. فقدان نگاه اقتصادی در آموزش و پرورش وجود دارد. فکر کردیم که دولت رفاه هستیم و مدرسه ساخته ایم.

 

وی تاکید کرد: در بحث فضا و تجهیزات باید سراغ طراحی ساخت مدارس با معیار سند تحول بنیادین برویم و باید به سمت ساخت مجتمع آموزشی برویم.

 

طاهری تاکید کرد: لازم است به لحاظ صرفه اقتصادی و پیگیری تعلیم و تربیت ساخت مجتمع آموزشی دنبال کنیم.

 

 

وی با بیان اینکه در استان ها نسبت به شناسایی املاک اقدام کنند گفت: به این فکر کنیم که دولت پول را بدهد و هر چه داریم دیگر به آن دست نزنیم اشتباه است. شاید آموزش وپرورش بسیار درگیر مسائل جاری باشد اما سازمان نوسازی مدارس نسبت به شناسایی املاک اقدام کند.

 

رییس آموزش وپرورش عمومی و فنی وحرفه ای سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: در بحث فروش املاک و تبدیل به احسن کردن نگران بازگشت پول نباشید چون ضمانت می کنیم که این پول باز می گردد.

 

طاهری با اشاره به بحث فضا و تجهیزات گفت: ابتدا منابع واعتبارات از 500 میلیارد در سال 93 به حدود سه هزار میلیارد تومان رسیده است.

 

وی افزود:رشد اعتباری خوبی داشته باشیم شاهد هستیم که کل سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی دولت در سال 98 به حدود 10.5 درصد رسیده است.

 

طاهری گفت: سهم اعتبارات خیران به یک هزار میلیارد تومان افزایش یافت و در بحث نشاط بخشی به سراغ طرح های کوچک آمدیم و یک هزار زمین چمن مصنوعی را تامین کردیم که 500 زمین به صورت نقد انجام شد.

 

وی افزود: تخصیص اعتبارات در سال 96 به 66 درصد و در سال 97 به 110 درصد رسیده است. اگر ابلاغ را لحاظ کنیم 147 درصد تخصیص اعتبار انجام شده است.اعتبارات هزینه ای آموزش وپرورش 29 برابر و اعتبارات جاری 3.5 برابر وافزایش یافت.

 

طاهری با اشاره به انعقاد قراردادی با دانشگاه خواجه نصیر گفت: طبق این قرارد باید متناسب با آمایش سرزمین پیش بینی شود در کجاها ساخت مدرسه نیاز است امیدواریم طبق وعده ای که دادند تا پاییز سال جاری این اتفاق رخ دهد و مکان یابی برای ما بسیار مهم است تا بدانیم با چه کیفیت و ویژگی مدرسه می سازیم.

 

رییس آموزش و پرورش عمومی و فنی وحرفه ای سازمان برنامه و بودجه درباره بخاری های نفتی و مدارس خشتی و گلی بیان کرد: بخاری های غیراستاندارد را باید جمع کرد و 110 میلیارد تومان اعتبار آن به طور 100 درصد تخصیص یافت و امیدوارم بتوانند این بخاری ها را جمع کنند.

 

پایان پیام/260

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای خبر داد

اجرای حکمرانی محلی بر آموزش های مهارتی

پاک سرشت از اجرای حکمرانی محلی بر نظام مهارتی خبر داد و گفت:با اجرای حکمرانی محلی آموزش های مهارتی با توجه بر اقتضاعات محلی است.

اخبار برگزیده شبستان