خبرگزاری شبستان

سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸

الثلاثاء ٢٠ ذو القعدة ١٤٤٠

Tuesday, July 23, 2019

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : فرهنگ و ادب - سینما و تلویزیون زمان :   ۱۳۹۸/۳/۲۷ - ۰۷:۵۷ شناسه خبر : ۸۰۰۲۵۲
استادیار گروه انیمیشن دانشکده سینما تئا‌تر دانشگاه هنر
اقتباس های ادبی در انیمیشن موفق نبوده اند
حسینی شکیب معتقد است، اقتباس های ادبی در انیمیشن به دلیل نداشتن پشتوانه پژوهشی و همچنین نگاه امروزی در جذب مخاطب موفق نبوده اند.

«فاطمه حسینی شکیب» در مورد جایگاه و وضعیت انیمیشن در ایران به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، گفت: حمایت دولتی و سماجت باعث شده است که امروز انیمیشن داشته باشیم وگرنه ما نباید چیزی به عنوانی انیمیشن می داشتیم. از طرفی دولتی بودن باعث کنترل روی انیمیشن شده است. در حال حاضر داریم به یک سبک در انیمیشن می رسیم البته سبک ملی هم یک شبه بوجود نمی آید.

 

استادیار گروه انیمیشن دانشکده سینما تئا‌تر دانشگاه هنر تهران است که در سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ استاد رسمی پاره‌وقت تئوری انیمیشن در دانشگاه هنرهای خلاقه انگلستان بوده است با بیان اینکه دیالوگی بین جامعه انیمیشن و کسانی که در این زمینه سیاستگزاری می کنند ، وجود ندارد، افزود: این امر باعث هدر رفت بسیاری از منابع و استعدادها شده است.

 

وی با اشاره به اینکه اقتباس ادبی در انیمیشن خیلی موفق نبوده است، اظهار داشت: اقتباس ادبی در انیمیشن کم نیست اما چون این اقتباسها پشتوانه پژوهشی نداشته و از طرفی نگاه امروزی به آن نبوده است، مخاطب را جذب نکرده است.

 

حسینی شکیب در پاسخ به این سئوال که آیا وقت آن نرسیده که در دانشگاه هایمان علاوه بر کارگردانی، شاخه های مختلف انیمیشین را داشته باشیم، تصریح کرد: به نظرم از وقت این امر نیز گذشته است. ظرفیت های زیادی برای تولید گرایش ها و شاخه های مختلف انیمیشن در دانشگاه ها وجود دارد که باید از آنها بده رستی استفاده شود.

 

وی همچنین در مورد نقاط قوت و ضعف جشنواره پویانمایی تهران خاطر نشان کرد: ثبات دبیر جشنواره  پویانمایی تهران منجر به ثبات این جشنواره شده است. این یکی از مهم ترین نقاط قوت جشنواره پویانمایی تهران است. از طرفی به نظر بنده جشنواره پویانمایی تهران بین المللی نیست و فقط داوری آن بین المللی است زیرا هر اثر و هنرمندی نمی تواند وارد این جشنواره شود.

پایان پیام/31

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

پروفسور آساطوریان:

کردشناسی در ایران سیاست زده است/ ایران زدایی تزریق شده به اقوام به ضرر آن هاست

آساطوریان با بیان اینکه هویت های کاذب در برخی گروه های قومی محلی در حال جای گیری است، گفت: ایران زدایی تزریق شده در برخی اقوام به ضرر خود آن اقوام است.

اخبار برگزیده شبستان