خبرگزاری شبستان

یکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸

الأحد ١٦ ذو الحجّة ١٤٤٠

Sunday, August 18, 2019

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : سیاسی - اقتصاد مقاومتی زمان :   ۱۳۹۸/۴/۳۱ - ۰۷:۴۳ شناسه خبر : ۸۱۲۷۵۹
تولیدکننده و قطعه ساز خودرو:
امیدواریم اتکا به قطعه سازان داخلی تداوم داشته باشد
خباز با اشاره به اینکه امیدواریم اتکا به قطعه سازان داخلی تداوم داشته باشد، گفت: در این زمینه باید مشخص شود تا کنون برای ساخت هر خودروی داخلی چقدر ارز از کشور خارج شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «سید حسن خباز» شب گذشته (یکشنبه 30 تیر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما که درباره وضعیت قطعه سازان روی آنتن رفت درباره شرایط این صنعت به بیان نکاتی پرداخت و گفت: ماهیت ضد استکباری انقلاب اسلامی در بخش صنعتی و اقتصادی کشور نهادینه نشده است.

 

این تولیدکننده و قطعه ساز خودرو با بیان اینکه نباید هر گاه فشار بر کشور باشد از تولید داخلی استفاده کنیم، گفت: اینطور نیز نباید باشد که هرگاه تحریم ها کاهش یافت از شرکت های خارجی دعوت و تولید کنندگان داخلی را فراموش کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از بخش های صنعت، سراغ تولید مواد اولیه و ساخت قطعاتی که ارز بری دارند نرفته ایم، گفت: امیدواریم اتکا به قطعه سازان داخلی تداوم داشته باشد و  در این زمینه باید مشخص شود تا کنون برای ساخت هر خودروی داخلی چقدر ارز از کشور خارج شده است.

 

خباز با بیان اینکه قهرمان ملی برای ما کسی است که ارزبری را کاهش دهد و طراحی صنعتی را بداند، گفت: بخش صنعت با بسیاری از بخشنامه های دستگاه های مختلف ازجمله وزارت صمت مشکل دارد. راهبردی که چهار سال پیش برای تولید قطعات خودرو تدوین شد، وابستگی بسیاری به خارج از کشور داشت و قرار بود خارجی ها طرف های داخلی خود را انتخاب کنند.

 

این قطه ساز در ارزیابی خود از این شرایط گفت: این نگاه موجب شد شرکت های مختلف خودروسازی که وارد ایران شده بودند با یک نگاه ارباب خود کار را رها کنند و بروند.

 

خباز بر این نکته نیز تاکید داشت که سیاست های ما در بخش صنعت همگن نیست و برای توضیح بیشتر در این زمینه به ذکر مثالی پرداخت و گفت: برای تولید ای بی اس نخستین محموله پلی کربنات را با قیمت 20 تومان برای هر کیلو خریداری کرده ایم اما به دلیل عرضه آن در بورس برای خرید دومین محموله کیلویی 36 تومان پرداخت کردیم.

 

وی با اشاره به اینکه در قراردادها با شرکت ساپکو و خودروسازان هیچ بندی برای جبران خسارت دیرکرد پرداخت آنها به قطعه سازان دیده نشده است، گفت: به کیفیت خودروها ایراد می گیریم اما به کیفیت اجرای دستورالعمل های فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی ایراد نمی گیریم.

 

خباز با اشاره به دستور فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی مبنی بر اینکه بازرسی از دفاتر واحدهای تولیدی مختلف نباید بیشتر از یک سال از آخرین لیست بیمه شان باشد، گفت: این در حالی است که سازمان تأمین اجتماعی به بهانه های مختلف همه خریدها را بررسی و آنها را مشمول بیمه می کند.

 

این قطعه ساز بر این موضوع نیز اشاره داشت که زمانی که قطعه ساز نتوانسته به مدت 9 ماه پول خود را از خودروساز بگیرد، دیگر نمی تواند کالاهای خود را ترخیص کند و خاطرنشان کرد: بانکی که زیر نظر بانک مرکزی است چرا برای خرید دین ساپکو شش تا هشت درصد کارمزد می گیرد یا 20 درصد پولی که می خواهند به قطعه ساز بدهند، سپرده می کنند./

پایان پیام/50

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

مقام معظم رهبری:

آزادگان جزو اسناد شرف ملی ما هستند

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اینکه آزادگان جزو اسناد شرف ملی ما هستند، تصریح کردند: برای یک ملت، خیلی مهم است که اسیرش در دست دشمن، به‌جای این‌که مرتب التماس کند که بیایید من را آزاد کنید، نامه بنویسد که من میخواهم با سربلندی آزاد بشوم.

اخبار برگزیده شبستان