خبرگزاری شبستان

چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۸

الأربعاء ١٨ المحرّم ١٤٤١

Wednesday, September 18, 2019

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : مهدویت و غدیر - غدیر زمان :   ۱۳۹۸/۵/۲۹ - ۱۰:۳۹ شناسه خبر : ۸۲۲۹۰۴
یک استاد حوزه علمیه:
مقام امامت از نظر مفهومی بالاتر از نبوت است/ شیعیان واقعی نور ولایت را در یکدیگر می‌بینند
آیت‌الله مجدهاشمی با بیان‌اینکه ولایت نوری دارد که هر کسی نمی‌تواند آن را مشاهده کند، گفت: شیعیان واقعی نور ولایت را به همراه دارند، و آن را در یکدیگر مشاهده می‌کنند لذا در غدیر علاوه بر ظواهر به باطن ولایت که نور است، توجه کنید.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید جلال مجدهاشمی» دوشنبه، ۲۸ مرداد ماه به مناسبت دهه ولایت و امامت در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخت و گفت:‌ در عید غدیر اضافه بر اهمیت دادن به ظواهر همچون جشن و شادی به باطن ولایت که نور است، توجه کنید.

 

این استاد حوزه علمیه افزود: ولایت نوری دارد که هر کسی نمی‌تواند آن را مشاهده کند، شیعیان واقعی نور ولایت را به همراه دارند، و آن را در یکدیگر مشاهده می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین مجدهاشمی با استناد به حدیث قدسی از پیامبر(ص) مبنی بر اینکه من پیامبر نشدم مگر به نور ولایت و امامت امیرمومنان امام علی(ع)؛ درباره علت اینکه مقام امامت بالاتر از نبوت است، بیان کرد: نبوت در مقطعی از زمان واقع شد که دین الهی اجرا نشده و صرفا ابلاغ شد اما اجرا که مربوط به امامت است زمان و شرایط لازم دارد.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بین نبوت و امامت تضاد نیست اما امامت قهرا بالاتر است زیرا امامت اجراشده نبوت است، تاکید کرد: امامت صورت اجرایی نبوت است، یعنی دین با امامت در جامعه پیاده می‌شود.

 

وی اضافه کرد: نبوت نشان دادن مقصد و مطلوب است اما امامت دست بنده را گرفته و به مطلوب می‌رساند. امامت کامل شده نبوت است که نیاز به زمان و شرایط داشت این دین در روز عید غدیر به این کمال رسید و نبوت کامل شد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین مجدهاشمی در پایان خاطرنشان کرد: از نظر مفهومی نیز مقام امامت بالاتر از نبوت است زیرا امامت مقام اجرایی نبوت و ادامه نبوت به وسیله امامت است.

پایان پیام/487

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

حجت‌الاسلام و المسلمین پناهیان:

امام زمان(عج) به مردم اجازه انتخاب می‌دهد/ دوقطبی کردن جامعه از دزدی بدتر است

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان‌اینکه بر اساس آیات قرآن دوقطبی کردن جامعه از دزدی بدتر است، گفت:‌ امام زمان(عج) هنگام ظهور به مردم اجازه انتخاب داده و از اغوا و ارعاب استفاده نمی‌کنند، امروز هم رسانه‌های انقلابی باید کرامت انسان‌ها را حفظ کنند.

اخبار برگزیده شبستان